2012年5月22日 星期二

這裡那裡無所不在





















太概陽台上植物種類多了

所以開始出現小蝸牛

對某些人來說它是害蟲

但仔細觀察實在好可愛

尤其它的觸角

加上那慢工細活的鍋牛精神在急性子的我眼中看來是很有趣的


保重了蝸牛

陽台上很多訪客鳥喔

(也許可考慮GX1加外掛微距鏡?)

















   The Beatles


To lead a better life

I need my love to be here


Here, making each day of the year

Changing my life with a wave of her hand

Nobody can deny that there's something there


There, running my hands through her hair

Both of us thinking how good it can be

Someone is speaking, but she doesn't know he's there


*I want her everywhere

And if she's beside me I know I need never care

But to love her is to need her


Everywhere, knowing that love is to share

Each one believing that love never dies

Watching her eyes and hoping I'm always there (*)


I will be there, and everywhere

Here, there and everywhere

  這裡、那裡、無所不在   披頭四合唱團


讓人生更美好

我需要愛人待在身旁


在這裡,努力過好今年的每一天

她揮一揮手,改變了我的人生

沒有人能否認有些事的確不一樣了


在那裡,將手穿過她的髮

我倆都認為這感覺棒極了

有人在私語,但她並不知道他在那兒


我隨時隨地都需要她

只要她在身邊,我什麼都不必擔憂

愛她,就是需要她


任何地方,明白愛就是分享

每個人都深信愛永遠不滅

望著她的雙眼,但願我永遠在她身邊


我會在她身邊,在每個地方

這裡、那裡、無所不在


Lennon/McCartney



來源: http://www3u.homeip.net/lyrics/show.php?fname=h52










沒有留言: